Sfaturi alimentatie, sa ne protejam ficatul

13 Ianuarie 2012
 

Fara ficat sanatos nu putem supravietui. Bolile ficatului sunt generate de virusuri si bacterii,alcool si obezitate.


Ah, de cate ori nu zicem: ma doare in dreapta sub coaste sau am obosit…


Alergam la munca dimineata, de multe ori fara sa mancam, spre pranz, rontaim cate ceva pe fuga la birou, poate mai bem inca o cafea si muncim.


In drum spre casa facem cumparaturi, luam copiii de la gradinita si ajungem acasa epuizati. Respiram putin si incepem o alta activitate cum ar fi pregatitul cinei .


Atunci ne gandim serios ca ar fi cazul sa ne menajem ficatul obosit.


De regula mancam prea mult si cu prea multe grasimi.


Desi durerea din zona ficatului este frecventa, ficatul doare foarte rar, ea fiind data de fiere, colon sau perete abdominal.


Adevaratele dureri de ficat apar in special in cazurile de insuficienta cardiaca, pericardite, cancer de ficat (metastaza hepatica,icter mecanic etc.)


Pentru a proteja ficatul, sa incercam sa respectam pe cat posibil cateva reguli igieno-dietetice, tinand cont de timpul scurt si trepidant pe care il avem la dispozitie, precum si un regim de odihna.


Ca sa ne protejam ficatul este bine sa nu ne facem un obicei din a manca in special carne de porc grasa sau oaie, sa cumparam mezeluri afumate.


Sa urmam o nutritie echilibrata, sa evitam pe cat posibil cafeaua, condimentele, mustarul sau piperul. Si cum ne gandim la cei mici din casa, ne va fi usor sa tinem cont de aceste sfaturi si sa consumam nu foarte des fasolea. Pentru a mentine un ficat sanatos, sa incercam sa facem cure de fructe functie de sezon si preturi(mere, pere, struguri, lamai, portocale si nemaipomenita miere de albine); sa nu uitam sportul!

In loc de bauturi carbogazoase sa bem o limonada sanatoasa din lamai si miere. Sa mancam putin si des pe cat posibil sa respectam programul de somn.


Sa nu uitam produsele lactate (branzeturile sub orice forme, mai putin cele afumate), iaurturile etc… si ceva foarte important: verdeata cat de multa(cimbru, telina, patrunjelul, marar).


Si fiindca suntem foarte ocupati si chibzuiti la bani sa incercam sa mancam ieftin si sanatos, fara retete sofisticate.


Dimineata – un fruct, o portocala de exemplu, cereale combinate cu lapte si putin zahar sau miere dupa gust, o felie de paine integrala, gem ceai sau cafea.


Pentru pranz la birou – Ne-am pregatit de seara o caserola cu 120 gr pui sau peste langa care asezam o garnitura de legume de sezon sau salata, doua felii de paine integrala si un fruct.


Inainte de a pregati cina putem savura un biscuite sau un fursec cu lapte. Pentru cina putem alege ceva bun din pasare cu o garnitura buna, salata si chiar un desert delicios. Cum inainte de culcare parca am mai gusta ceva putem sa bem un pahar cu lapte sau de ce nu un mar.


Sa nu uitam ca pestele furnizeaza acizi grasi necesari organismului. Cum somonul este mai rar si mai scump se poate inlocui cu un peste mai accesibil cum ar fi macroul.


In concluzie mancand sanatos ne protejam pe noi si familia noastra. Iata cele mai sanatoase si gustoase feluri de mancare recomandate pentru a proteja ficatul si care se pot manca fara probleme de toata familia.


Ciorbe si supe din carne de pui,vita,de legume neprajite, de ovaz, de orez, gris,perisoare,galuste.


Sote-uri si piureuri de legume, fasole verde, ardei gras, dovlecei, conopida, spanac, salata verde, sfecla, rosii sub forma de salate sau preparate fara ceapa sau rantasuri si cu unt sau ulei fiert.


Cartofi-natur, copti in coaja cu putin unt sau ulei, cu branza de vaca.


Carne-pui, vita, curcan, iepure de casa, carne slaba fara piele sau grasime, peste slab sau rasol simplu sau impanat cu legume.


Mezeluri – sunca de Praga.


Sosuri -fara grasime prajita, sos alb de rosii sau de zarzavat.


Paste fainoase de orice fel.


Dulciuri si prajituri – cu putine oua si foarte putina grasime, prajituri uscate, prajituri cu miere, aluaturi fragede, tarte cu fructe sau marmelada, placinta cu miere sau branza dulce, gemuri dulceturi.


Fructe crude, coapte la cuptor, apa plata, sucuri naturale si siropuri sin fructe si legume. 

Sursa: http://www.inutritie.ro

AFLA CE TE POATE AJUTA: Liver Aid ,
 
3 Suisses - VIP
Clasificare articol: Boli si afectiuni
Vezi articole din categoria: Boli si afectiuni
Vezi stiri din categoria: Boli si afectiuni
 

Comentarii

Momentan nu exista comentarii adaugate. Fii primul! :)
Folositi formularul de mai jos pentru a trimite un comentariu.


Nume: *

E-mail: *

Comentariul tau: *



Captcha* In cazul in care nu puteti citi codul,
click pe imagine pentru a genera un nou cod!
Codul trebuie introdus cu MAJUSCULE!


 
Acest site este detinut, administrat si mentinut de SC Blue Soft SRL, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent mentionat mai inainte este singurul responsabil de continutul acestui site, iar Reteaua CaliVita® International si entitatile sale operatoare nu au nici o responsabilitate cu privire la acest site. Ne luam angajamentul sa va anuntam cand un produs nu mai este pe stoc sau o promotie este retrasa.

Pagina de internet www.farmamed.ro si detinatorul acesteia SC BLUE SOFT SRL nu comercializeaza produse ci doar promoveaza produse ale unor distribuitori autorizati, avand rolul doar de a prelua si retransmite catre acesti distribuitori comenzi on line. Drept urmare, farmamed.ro si SC BLUE SOFT SRL nu se fac raspunzatoare de eventuale deficiente aparute in livrarea comenzilor, continutul coletelor, provenienta sau calitatea produselor, acestea revenind in sarcina exclusiva a distribuitorilor autorizati al produselor respective.