ORDIN NR.970/19.09.2005 privind atributiile specifice ale INSPECTIEI SANITARE DE STAT in cadrul controlului oficial al alimentelor

10 Octombrie 2007
 

In temeiul Hotararii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare,
Avand in vedere prevederile Protocolului Nr. MC.8783/ 4814/1851/407/2005 incheiat intre Ministerul Sanatatii, Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, Autoritatea Nationala Sanitar Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor privind controlul oficial al alimentelor,
Vazand referatul de aprobare al Inspectiei Sanitare de Stat nr.VI 42660/19.09.2005

Ministrul Sanatatii,

emite urmatorul
ORDIN

Art.1. Se aproba atributiile si resposabilitatile Inspectiei Sanitare de stat , structura din subordinea Ministerului Sanatatii, in cadrul controlului oficial al alimentelor, conform anexei, care face parte integranta din prezentul ordin.
Art.2. Serviciul Inspectia Sanitara de Stat din cadrul Ministerului Sanatatii, Serviciile de Inspectie Sanitara de Stat din cadrul Directiilor de Sanatate Publica judetene si a Municipiului Bucuresti vor aduce la indeplinire prezentul ordin.



MINISTRU,
EUGEN NICOLAESCU






ANEXA

I. Atributiile si responsabilitatile specifice ale personalului din cadrul Serviciilor de inspectie sanitara de stat, imputernicit sa exercite actiuni de inspectie sanitara in cadrul controlului oficial al alimentelor sunt in principal urmatoarele:

1. Controlul respectarii normelor generale de igiena si sanatate publica, periodic precum si in situatiile epidemiologice deosebite;
2. Controlul igienei personale, a starii de sanatate si al nivelului cunostiintelor personalului privind normele de igiena din unitatile ce produc, prelucreaza, depoziteaza, transporta si valorifica produse de origine animala si non-animala;
3. Monitorizarea calitatii fizico-chimice, bacteriologice si nutritionale a principalelor grupe de alimente, cu impact asupra sanatatii publice;
4. Evaluarea si comunicarea riscului pentru sanatatea populatiei, identificat prin activitatea de inspectie sanitara de stat;
5. Verificarea respectarii conditiilor sanitare de functionare a obiectivelor inregistrate care produc alimente de origine non-animala, supuse controlului sanitar de stat.

II. In functie de tipul obiectivului supus controlului sanitar de stat, inspectorii sanitari exercita urmatoarele atributii:

1.FERMA: Controlul starii de sanatate a personalului angajat;

2.UNITATI DE PROCESARE:
1.Controlul respectarii normelor de igiena privind :
a) monitorizarea de audit a apei potabile;
b) materialele si obiectele care vin in contact cu alimentele;
c) aditivii alimentari;
d) alimentele cu destinatie nutritionala speciala;
e) suplimentele alimentare.
2.Controlul igienei si a starii de sanatate a personalului precum si a cunostiintelor fundamentale de igiena;
3. Monitorizarea calitatii fizico-chimice, bacteriologice si nutritionale a principalelor grupe de alimente, cu impact asupra sanatatii publice;

3.UNITATI DE DEPOZITARE:
1. Controlul igienei si a starii de sanatate a personalului precum si a cunostiintelor fundamentale de igiena ;
2. Controlul periodic a respectarii conditiilor sanitare de functionare a depozitelor alimentare si supuse controlului sanitar de stat;
3. Monitorizarea calitatii fizico-chimice, bacteriologice si nutritionale a principalelor grupe de alimente, cu impact asupra sanatatii publice;

4.UNITATI DE DESFACERE:
1. Controlul igienei si a starii de sanatate a personalului precum si a cunostiintelor fundamentale de igiena;
2. Verificarea respectarii conditiilor sanitare de functionare
3. Monitorizarea calitatii fizico-chimice, bacteriologice si nutritionale a principalelor grupe de alimente, cu impact asupra sanatatii publice;
4. Efectuarea unor anchete epidemiologice comune impreuna cu ANSVSA in cazul aparitiei toxiinfectiilor sau a zoonozelor.

5.UNITATI DE ALIMENTATIE PUBLICA:
1.Controlul igienei si a starii de sanatate a personalului precum si a cunostiintelor fundamentale de igiena;
2. Verificarea respectarii conditiilor sanitare de functionare
3. Monitorizarea calitatii fizico-chimice, bacteriologice si nutritionale a principalelor grupe de alimente, cu impact asupra sanatatii publice;
4. Efectuarea unor anchete epidemiologice comune impreuna cu ANSVSA in cazul aparitiei toxiinfectiilor alimentare si/sau a zoonozelor.

6.PIETE,TARGURI ,OBOARE:
1. Controlul respectarii normelor generale de igiena si sanatate publica.

 
3 Suisses - VIP
Clasificare articol: Ministerul Sanatatii
Vezi articole din categoria: Ministerul Sanatatii
Vezi stiri din categoria: Ministerul Sanatatii
 

Comentarii

Momentan nu exista comentarii adaugate. Fii primul! :)
Folositi formularul de mai jos pentru a trimite un comentariu.


Nume: *

E-mail: *

Comentariul tau: *



Captcha* In cazul in care nu puteti citi codul,
click pe imagine pentru a genera un nou cod!
Codul trebuie introdus cu MAJUSCULE!


 
Acest site este detinut, administrat si mentinut de SC Blue Soft SRL, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent mentionat mai inainte este singurul responsabil de continutul acestui site, iar Reteaua CaliVita® International si entitatile sale operatoare nu au nici o responsabilitate cu privire la acest site. Ne luam angajamentul sa va anuntam cand un produs nu mai este pe stoc sau o promotie este retrasa.

Pagina de internet www.farmamed.ro si detinatorul acesteia SC BLUE SOFT SRL nu comercializeaza produse ci doar promoveaza produse ale unor distribuitori autorizati, avand rolul doar de a prelua si retransmite catre acesti distribuitori comenzi on line. Drept urmare, farmamed.ro si SC BLUE SOFT SRL nu se fac raspunzatoare de eventuale deficiente aparute in livrarea comenzilor, continutul coletelor, provenienta sau calitatea produselor, acestea revenind in sarcina exclusiva a distribuitorilor autorizati al produselor respective.