Reguli pentru mese sanatoase

10 Noiembrie 2010
 

Sunt din ce in ce mai multi oameni obezi. Anual sunt diagnosticati din in ce mai multi oameni cu diabet. Apar din ce in ce mai multe diete “minune” care “ne slabesc” rapid intr-o perioada scurta de timp si apoi, cand renuntam la dieta, luam un numar dublu de kilograme.

Ce putem face pentru a ne mentine o greutate constanta? Ce trebuie sa mancam? Cum trebuie sa mancam? Oare alimentele pe care le consumam sunt cele mai bune? Ce dieta ni se potriveste?

Iata intrebari care le auzim zilnic in familie, la prieteni, la colegii de serviciu. Nu cred ca exista cineva care sa nu aiba cel putin un supraponderal, daca nu un obez in familie. Cum putem sa ne ajutam pe noi si pe cei apropiati?...Mancand sanatos.

Cum sa mancam sanatos? Adoptand un mod de a manca sanatos. Da, am spus bine un mod de a manca sanatos. A manca sanatos este ca si cum ai adopta un mod de viata.


Reguli pentru a fi sanatosi

Dar cum putem manca sanatos si mai ales ce alimente si sub ce forma de preparare?

Iata cateva reguli pe care ar fii bine sa le respectam pentru a fii sanatosi si normoponderali:

1. Regula micului dejun
Intotdeauna faceti-va timp pentru micul dejun. Nu ia mai mult de 10 minute, dar ne incarca rezervorul pentru intreaga zi. Este mult adevar in zicala “ micul dejun ia-l singur, pranzul cu prietenii, iar cina da-o dusmanilor”. Un mic dejun sanatos trebuie sa cuprinda unul sau doua sandwich-uri cu una doua felii de mezeluri, 2 felii de paine integrala, o frunza de salata sau o bucata de ardei, alaturi de o cana de ceai, cafea sau lapte. Sunt de preferat mezelurile in care materia prima este parte anatomica (sunca, muschi, pastrama) nu mezeluri din amestecuri tocate (salamuri, parizer). O alta varianta pot fii cerealele cu lapte sau iaurt, alaturi de o ceasca de cafea sau de ceai. Sau o omleta/ oua fierte cu lapte, cafea sau ceai. Variantele sunt multiple si depind de preferintele si necesitatile fiecaruia si de asemenea, se pot adapta nevoilor intregii familii.

2. Mese mici si dese
Daca mancam la intervale scurte de timp “pacalim” organismul. O cantitate crescuta de alimente la o masa ne face sa crestem in greutate prin cantitatea crescuta de substante pe care o asimilam. De asemenea, daca mancam mult odata, eventual si repede, determinam distensia stomacului, crescand astfel capacitatea lui de stocare si intretinem un cerc vicios, ajungand sa mancam din ce in ce mai mult cantitativ per masa.


3. Respectati orarul meselor

Cel mai bine este sa avem 5 mese/zi : 3 mese principale si 2 gustari, iar intervalul dintre mese sa nu depaseasca mai mult de 3 ore. Astfel putem avea micul dejun dimineata la 7-8 am, gustarea la ora 10-11 am, pranzul la 13-14 pm, gustarea a doua la 16-17pm si cina la 19-20 pm. De preferat gustarile sa fie formate dintr-un fruct, ideal un fruct acrisor, cu continut scazut de calorii.
 

4. Hidratati-va corect
Apa este foarte importanta pentru organismul nostru, fiind implicata in toate reactiile organismului. Deci pentru a fii sanatosi si a avea un metabolism optim trebuie sa consumam multa apa. Ideal 2-3 litrii de apa/zi. Aceasta cantitate de apa “ ne spala” pe interior asa cum noi ne spalam pe dinafara. Este indicat sa bem apa plata si nu carbogazoasa, pentru ca bulele duc la distensia stomacului, si implicit la necesitatea ingerarii unei cantitati mai mari de alimente ulterior, pentru a ne satura. Este indicat sa bem ceaiuri si nu sucuri, deoarece contin cantitati crescute de substante antioxidante care ne mentin tineri. Exista in prezent pe piata o varietate importanta de ceaiuri de plante care ne ajuata in plus la mentinerea unei greutati constante. Sucurile carbogazoase sunt interzise, dar si sucurile cu un ados mare de zahar.
 

5. Fructele este bine sa le mancam intre mese( la gustare) si nu ca desert
Ele aduc o cantitate crescuta de energie, fiind adevarate “bombe energetice”. Pentru aportul crescut de vitamine si minerale sunt esentiale organismului. Este de preferat sa le mancam in forma originala, cel mult sub forma de sucuri, mai putin preparate termic, pt ca astfel isi pierd proprietatile. Citeste mai mult

Sursa: Sfatul Medicului

 
3 Suisses - VIP
Clasificare articol: Nutritie
Vezi articole din categoria: Nutritie
Vezi stiri din categoria: Nutritie
 

Comentarii

Momentan nu exista comentarii adaugate. Fii primul! :)
Folositi formularul de mai jos pentru a trimite un comentariu.


Nume: *

E-mail: *

Comentariul tau: *



Captcha* In cazul in care nu puteti citi codul,
click pe imagine pentru a genera un nou cod!
Codul trebuie introdus cu MAJUSCULE!


 
Acest site este detinut, administrat si mentinut de SC Blue Soft SRL, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent mentionat mai inainte este singurul responsabil de continutul acestui site, iar Reteaua CaliVita® International si entitatile sale operatoare nu au nici o responsabilitate cu privire la acest site. Ne luam angajamentul sa va anuntam cand un produs nu mai este pe stoc sau o promotie este retrasa.

Pagina de internet www.farmamed.ro si detinatorul acesteia SC BLUE SOFT SRL nu comercializeaza produse ci doar promoveaza produse ale unor distribuitori autorizati, avand rolul doar de a prelua si retransmite catre acesti distribuitori comenzi on line. Drept urmare, farmamed.ro si SC BLUE SOFT SRL nu se fac raspunzatoare de eventuale deficiente aparute in livrarea comenzilor, continutul coletelor, provenienta sau calitatea produselor, acestea revenind in sarcina exclusiva a distribuitorilor autorizati al produselor respective.