5 simptome cauzate de carenta de vitamine

17 Februarie 2017
 

În momentul în care organismul nu primeşte toţi nutrienţii de care are nevoie pentru a funcţiona corect, acesta transmite anumite semnale de alarmă prin care ne avertizează că ceva este în neregulă. Dacă nu eşti familiarizată cu semnele specifice în caz de carenţă de vitamine, iată 5 dintre cele mai frecvente semnale la care trebuie să fii atentă!

 

Părul uscat

Dacă ai observat că părul tău este tern, lipsit de strălucire şi extrem de uscat, indiferent ce şampon scump şi promiţător ai folosi, ar fi cazul să iei în considerare şi o lipsă de vitamina A din alimentaţie. Aportul insuficient de vitamina A poate duce nu numai la deshidratarea părului, ci şi la uscarea excesivă a pielii. Vitamina A se găseşte în mod natural în multe produse alimentare precum: ficatul (de pasăre, porc, vită etc.), morcov, broccoli, cartofi dulci, varză, spanac, dovlecei, pepene galben, ou, caise, papaya, mango etc.

 

Uiţi tot timpul ceva

Nu este neapărat un semnal timpuriu de Alzheimer, ci mai degrabă o carenţă de vitamina B1, numită şi vitamina „bunei dispoziţii” sau „vitamina performanţei intelectuale”.Dacă ţi se întâmplă frecvent să uiţi unde ai pus cheile de la maşină ori data la care eşti programat la dentist, e foarte probabil că nu mănânci suficiente alimente cu conţinut de vitamina B1, cum ar fi cerealele integrale, fructele în coajă lemnoasă, lactatele, carnea slabă şi majoritatea legumelor.

 

Respiraţia neplăcută

Deşi vizitele la medicul stomatolog sunt dese şi ai făcut tot ce ţi-a stat în puţinţă să scapi de carii şi alte probleme dentare, respiraţia se încăpăţânează să nu fie cea pe care ţi-o doreşti? Atunci, e foarte posibil să prezinţi un efect advers – halitoza –, ca urmare a unui aport scăzut de niacină (acid pantotenic, vitamina B3), care se găseşte din belşug în peşte, pui, miel, grâu integral, dovlecei şi sparanghel. 

 

Probleme cu auzul

E adevărat că mulţi dintre noi preferăm să auzim doar ce ne convine, însă când cineva trebuie să repete de 3 ori aceeaşi frază pentru a fi înţeleasă, înseamnă că e o altă problemă la mijloc. Cel mai probabil e vorba de un nivel scăzut de vitamina B6, care joacă un rol esenţial în organism, ajutând în special sistemul nervos, care, se ştie, este responsabil de majoritatea funcţiilor importante. Surse importante de vitamina B6 găsim în fasole roşie, conopidă, varză de Bruxelles, seminţe şi nuci. 

 

Lipsa apetitului

Dacă te nimereşti fix în plin proces de slăbire, lipsa poftei de mâncare nu sună chiar atât de rău, din contra, dar atunci când ai o greutate normală spre scăzută iar regimul alimentar constă în 2 felii de pâine şi o cană cu ceai pe zi, atunci te poţi confrunta cu o reală problemă de sănătate, mai precis cu o lipsă acută de vitamina D, numită şi „vitamina soarelui”.

  citeste mai mult...

Sursa Ce se īntāmplă doctore?

 
Clasificare stire: Sanatate
Vezi stiri din categoria: Sanatate
Vezi articole din categoria: Sanatate
 
 
Acest site este detinut, administrat si mentinut de SC Blue Soft SRL, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent mentionat mai inainte este singurul responsabil de continutul acestui site, iar Reteaua CaliVita® International si entitatile sale operatoare nu au nici o responsabilitate cu privire la acest site. Ne luam angajamentul sa va anuntam cand un produs nu mai este pe stoc sau o promotie este retrasa.

Pagina de internet www.farmamed.ro si detinatorul acesteia SC BLUE SOFT SRL nu comercializeaza produse ci doar promoveaza produse ale unor distribuitori autorizati, avand rolul doar de a prelua si retransmite catre acesti distribuitori comenzi on line. Drept urmare, farmamed.ro si SC BLUE SOFT SRL nu se fac raspunzatoare de eventuale deficiente aparute in livrarea comenzilor, continutul coletelor, provenienta sau calitatea produselor, acestea revenind in sarcina exclusiva a distribuitorilor autorizati al produselor respective.