Superalimente pentru oase puternice

27 Noiembrie 2013
 

Oasele noastre rămân puternice în timpul tinereţii. Cum atingem vârsta medie, ele încep să se subţieze treptat. În cazul femeilor, acest lucru se accelerează după menopauză, însă există metode pentru a înfrana acest proces.


Cea mai bună apărare o găsim în dietă. Mâncând alimentele potrivite, putem avea masa osoasa maximă şi putem creşte densitatea osoasă la orice vârstă.


Iată care sunt aceste alimente pentru oase puternice.


1. Laptele

Calciul este cheia oaselor puternice. Până la varsta de 50 de ani, adulţii au nevoie de 1.000 mg pe zi de calciu. Începând cu vârsta de 51 de ani, femeile au nevoie de 1.200 mg zilnic. Cea mai bună sursă de calciu este, fără dubii, laptele. O singură cană de lapte, degresat sau integral, conţine 300 mg de calciu.


2. Iaurtul şi brânza

Nu vă place laptele? O ceaşcă de iaurt are cel puţin aceeaşi cantitate de calciu conţinută de o ceaşcă de lapte. Chiar dacă aveţi intoleranţă la lactoza, iaurtul şi branza tare au un conţinut scazut de lactoză. Sau puteţi încerca produse lactate cu o cantitate scazută sau chiar zero de lactoză. Eliminând lactoza din lapte şi produsele lactate, nu este afectat conţinutul de calciu.


3. Sardinele

Laptele şi produsele lactate nu sunt singurele surse din care puteţi lua calciu. Altă sursa excelentă este reprezentată de sardine. Toate acele oase mici sunt exact ceea ce aveţi nevoie pentru a construi masa osoasă în corpul dumneavoastră. Consumul de 3 porţii de sardine la conservă asigură mai mult calciu decat o cană cu lapte.


4. Legumele verzi

Puteţi fi surprinşi să ştiţi că puteţi găsi calciu în multe legume. Alegeţi-le pe cele cu frunze verde-închis şi varza chinezească. O cană cu aceste verzituri tocate sau gătite are aproximativ 200 mg de calciu.


5. Alimentele fortificate

Dacă produsele lactate, sardinele şi frunzele verzi v-au lăsat reci, puteţi lua în considerare consumul de alimente fortificate. Acestea sunt produse ce nu conţin calciu în mod normal, însă le-au fost adăugate minerale esenţiale. Alimentele pentru micul dejun reprezintă un bun început – sucul de portocale fortificat are până la 240 mg de calciu, iar cerealele fortificate pot asigura până la 1.000 mg. Verificaţi tabelul cu informaţii nutriţionale pentru nivelul exact.


6. Suplimentele de calciu

Reprezintă o cale uşoară de a creşte nivelul de calciu ingerat, însă unele studii sugerează că nu aţi avea nevoie de ele. Dacă luaţi deja suficient calciu din mâncare, suplimentând aportul cu o pastilă nu va contribui la sănătatea oaselor. Experţii afirmă că sunt prea putine beneficii dacă luaţi mai mult de 2.000 mg de calciu pe zi, iar prea mult poate duce la pietre la rinichi. Pentru o mai bună absorbţie, nu luaţi mai mult de 500 mg deodată. Unele suplimente de calciu, precum carbonatul de calciu, sunt mai bine asimilate dacă sunt ingerate o dată cu mâncarea. În schimb, citratul de calciu poate fi luat oricând.


7. Mâncarea de soia

. citeste mai mult...

Sursa Farmacia Ta

AFLA CE TE POATE AJUTA: Calcium-zinc-magnesium
 
Clasificare stire: Nutritie
Vezi stiri din categoria: Nutritie
Vezi articole din categoria: Nutritie
 
 
Acest site este detinut, administrat si mentinut de SC Blue Soft SRL, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent mentionat mai inainte este singurul responsabil de continutul acestui site, iar Reteaua CaliVita® International si entitatile sale operatoare nu au nici o responsabilitate cu privire la acest site. Ne luam angajamentul sa va anuntam cand un produs nu mai este pe stoc sau o promotie este retrasa.

Pagina de internet www.farmamed.ro si detinatorul acesteia SC BLUE SOFT SRL nu comercializeaza produse ci doar promoveaza produse ale unor distribuitori autorizati, avand rolul doar de a prelua si retransmite catre acesti distribuitori comenzi on line. Drept urmare, farmamed.ro si SC BLUE SOFT SRL nu se fac raspunzatoare de eventuale deficiente aparute in livrarea comenzilor, continutul coletelor, provenienta sau calitatea produselor, acestea revenind in sarcina exclusiva a distribuitorilor autorizati al produselor respective.