Asociatia Producatorilor de Medicamente a adoptat un Cod de Conduita Etica privind promovarea medicamentelor

21 Februarie 2013
 

Asociatia Producatorilor de Medicamente Generice din Romania (APMGR) a adoptat, in 19 februarie, un Cod de Conduita Etica privind promovarea medicamentelor pentru toti producatorii si distribuitorii de medicamente care incheie contracte de punere pe piata a medicamentelor eliberate pe baza de prescriptie medicala.


Codul de Conduita Etica privind promovarea medicamentelor devine conditie prealabila obligatorie pentru dobandirea calitatii de membru al APMGR. Potrivit reprezentantilor Asociatiei, eliberarea medicamentelor pe baza de prescriptie medicala avea nevoie de niste standarde etice la care sa se raporteze - reguli de transparenta si de conduita, principii, dar si sanctiuni - iar acest document oficial ofera cadrul necesar pentru acest lucru.


"Acest Cod de Conduita contine un set de reguli stricte inspirate atat din normele internationale, cat si din experienta fiecareia dintre companiile membre. Practic, prin acest document noi am adunat laolalta un set de principii, de reguli foarte stricte de transparenta si de buna conduita privind promovarea medicamentelor eliberate pe baza de prescriptie medicala", a declarat Dragos Damian, presedintele APMGR.


Prevederi importante in Codul de Conduita Etica


Codul este impartit in zece capitole, iar printre cele mai importante prevederi se numara:


- interzicerea totala a mitei ca stimulent pentru furnizarea, vanzarea sau administrarea unui medicament, indiferent ca este sub forma de avantaje pecuniare, beneficii in natura sau cadouri;

- interzicerea promovarii "off-label" a medicamentelor;

- neconcordanta informatiilor de pe ambalaj cu termenii autorizatiei de comercializare;

- promovarea medicamentelor eliberate pe baza de prescriptie medicala exclusiv catre personalul medical; este interzisa lasarea de materiale promotionale in locuri unde sunt accesibile publicului larg;

- fara o fundamentare corespunzatoare si dovezi, se interzice trecerea unor sintagme precum "sigur" sau "fara riscuri", in descrierea medicamentelor;

- promovarea transparenta a medicamentelor, fara forme deghizate de prezentare a lor; este recomandata claritatea in descrierea si promovarea medicamentelor, cu precizarea exacta a naturii publicitare si a publicului caruia ii sunt destinate.


Codul prevede o sectiune separata, unde se stabilesc si mentioneaza si sanctiunile aplicabile in cazul nerespectarii dispozitiilor sale. Acestea pot fi sub forma pecuniara, dar pot ajunge pana la excluderea din randul Asociatiei, in cazul unor abateri foarte mari de la regulile pe care le prevede codul.

  citeste mai mult...

Sursa Pagina medicala

 
Clasificare stire: Medicamente si tratamente
Vezi stiri din categoria: Medicamente si tratamente
Vezi articole din categoria: Medicamente si tratamente
 
 
Acest site este detinut, administrat si mentinut de SC Blue Soft SRL, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent mentionat mai inainte este singurul responsabil de continutul acestui site, iar Reteaua CaliVita® International si entitatile sale operatoare nu au nici o responsabilitate cu privire la acest site. Ne luam angajamentul sa va anuntam cand un produs nu mai este pe stoc sau o promotie este retrasa.

Pagina de internet www.farmamed.ro si detinatorul acesteia SC BLUE SOFT SRL nu comercializeaza produse ci doar promoveaza produse ale unor distribuitori autorizati, avand rolul doar de a prelua si retransmite catre acesti distribuitori comenzi on line. Drept urmare, farmamed.ro si SC BLUE SOFT SRL nu se fac raspunzatoare de eventuale deficiente aparute in livrarea comenzilor, continutul coletelor, provenienta sau calitatea produselor, acestea revenind in sarcina exclusiva a distribuitorilor autorizati al produselor respective.