CURA DE INGRASARE. Recomandarile nutritionistei Mihaela Bilic

31 Octombrie 2012
 

Luarea în greutate reprezintă pentru o parte dintre noi o adevărată problemă. Medicii nutriţionişti spun că persoanele care nu se îngraşă nu sunt neapărat bolnave, ci pur şi simplu au un metabolism mult mai rapid, spre deosebire de cele care iau în greutate chiar şi atunci când mănâncă o ciocolată.


Specialiştii recomandă persoanelor care se confruntă cu această problemă să nu abuzeze de dulciuri şi nici de produse de fapt-food, deoarece rezultatele vor întârzia să apară, iar sănătatea lor va avea de suferit.


„Cel mai sănătos mod de îngrăşare se obţine prin asocierea efortului fizic cu alimentaţia hipercalorică. Doar prin dietă se poate ajunge la creşterea ponderală, însă aceasta trebuie reprezentată în principal de ţesutul adipos, în timp ce antrenamentul de forţă sau de rezistenţă stimulează dezvoltarea masei musculare”, spune medicul nutriţionist Mihaela Bilic, autoarea cărţii „Sănătatea are gust”.


Mai jos puteţi găsi sfaturi practice pentru îngrăşare.


● Completati dieta cu două-trei gustări pe lângă cele trei mese principale. „Organizaţi-vă astfel încât să aveţi mereu un sandviş la dispoziţie, care să poată fi mâncat independent de programul de lucru sau de locul în care vă aflaţi”, recomandă dr. Mihaela Bilic.


● Renunţaţi la aperitive şi mâncaţi direct felul principal. Nutriţionistul Bilic spune că respectând această regulă evitaţi să vă umpleţi stomacul cu alimente hipocalorice. „Îmbogăţiţi supele sau ciorbele cu smântână, iar pe post de aperitiv alegeţi mezeluri şi brânzeturi, nu salată de crudităţi”, indică specialistul în nutriţie.


● Mâncaţi consistent la micul dejun. Optaţi la prima masă a zilei pentru lapte integral şi cereale integrale amestecate cu fructe uscate sau ciocolată. De asemenea, în omletă este recomandat să adăugaţi caşcaval şi costiţă. „Nu faceţi economie la unt, dulceaţă şi pâine, atunci când vine vorba de micul dejun”, mai spune dr. Bilic.


● Evitaţi să beţi apă în timpul mesei. Acest obicei dă senzaţia de saţietate încă de la primele guri de mâncare. Astfel, dacă vreţi să vă îngrăşaţi este indicat să păstraţi loc în stomac pentru alimentele care au o densitate calorică mare.


● „Adăugaţi lapte praf în orice preparat: de la prăjituri la cafea, piure de cartofi sau chiar în laptele proaspăt”, recomandă medicul nutriţionist persoanelor care vor să câştige câteva kilograme în plus.


● Profitaţi de produsele uşor de ronţăit. Stafidele, alunele, smochinele, măslinele, prunele şi caisele uscate, seminţele, napolitanele şi ciocolata reprezintă alimente numai bune de ronţăit între mese.


● Nu renunţaţi niciodată la desert, chiar dacă sunteţi sătul. „Profitaţi de orice pauză de cafea pentru a mânca un produs de patiserie, precum un croissant, o brioşă sau de ce nu o tartă”, mai recomandă Mihaela Bilic.


● Profitaţi de alimentele la care alţii doar visează. Printre acestea se numără pizza cu multe tipuri de brânză, pastele carbonara sau bolognezele. Cartofii prăjiţi sau aripioarele picante sunt şi ele produse sigure pentru îngrăşat.


● „Faceţi un obicei din a bea un pahar de vin în fiecare zi, pentru că această băutură stimulează apetitul şi favorizează acumularea caloriilor în depozite de grăsimi. În plus, alcoolul are un conţinut energetic superior glucidelor şi proteinelor”, a precizat dr. Bilic.


● Renunţaţi la fumat. Specialistul în nutriţie spune că nicotina scade şi inhibă terminaţiile senzitive responsabile de percepţia gustului şi a mirosului alimentelor. „Mâncarea va fi mai gustoasă fără ţigări, iar reflexul de a fuma poate fi înlocuit cu cel de a ronţăi, de unde avantajul unui aport caloric suplimentar”, explică medicul. Acesta completează că ţigările intensifică arderile metabolice, deci eliminarea fumatului din rutina zilnică aduce o „economie” de 200 de kilocalorii/zi care pot fi folosite pentru creşterea ponderală.

  citeste mai mult...

Sursa Gandul

 
Clasificare stire: Fitness si sport
Vezi stiri din categoria: Fitness si sport
Vezi articole din categoria: Fitness si sport
 
 
Acest site este detinut, administrat si mentinut de SC Blue Soft SRL, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent mentionat mai inainte este singurul responsabil de continutul acestui site, iar Reteaua CaliVita® International si entitatile sale operatoare nu au nici o responsabilitate cu privire la acest site. Ne luam angajamentul sa va anuntam cand un produs nu mai este pe stoc sau o promotie este retrasa.

Pagina de internet www.farmamed.ro si detinatorul acesteia SC BLUE SOFT SRL nu comercializeaza produse ci doar promoveaza produse ale unor distribuitori autorizati, avand rolul doar de a prelua si retransmite catre acesti distribuitori comenzi on line. Drept urmare, farmamed.ro si SC BLUE SOFT SRL nu se fac raspunzatoare de eventuale deficiente aparute in livrarea comenzilor, continutul coletelor, provenienta sau calitatea produselor, acestea revenind in sarcina exclusiva a distribuitorilor autorizati al produselor respective.