Gesturi mici pentru o alimentatie sanatoasa

11 Octombrie 2013
 

Expertii in diete afirma ca cea mai buna modalitate de a respecta o alimentatie sanatoasa o perioada lunga de timp este sa faci pasi mici.

 

De ce sa faci mici schimbari in alimentatie

 

Schimbarile mici pe care le faci in alimentatie nu reprezinta o dieta, ci un stil de viata pe care ti-l poti insusi cu usurinta. In acest fel, mentii un echilibru intre mineralele, vitamintele si ceilalti nutrienti de care ai nevoie.

 

Apoi, dieteticienii sunt de parere ca adoptarea unei alimentatii sanatoase nu este o schimbare facuta peste noapte. Un astfel de scop ar fi nerealist. Fa pasi mici, usor de acceptat.

 

O alimentatie mai sanatoasa iti confera energie si te ajuta sa faci fata stresului mai bine. In plus, diminuezi riscul afectiunilor si implicit ai o viata mai fericita, cu mai putine afectiuni si bani dati la doctor.

 

Iata in continuare 5 schimbari simple cu efecte benefice asupra sanatatii organismului.

 

1. Legumele si zarzavaturile

 

Legumele si verdeturile stau la baza sanatatii organismului pe termen lung, si de aceea ele trebuie sa fie o prezenta permanenta in dieta ta zilnica.

"Incearca o noua leguma sau o noua reteta cu legume in fiecare saptamana" afirma Georgia Kostas, director de nutritie la o clinica din Dallas. Diversitatea mancarurilor pe baza de legume este cheia unei alimentatii sanatoase. O noua leguma, o noua reteta sau un alt mod de preparare decat cel folosit de obicei sunt lucruri simple pe care le poti face.

 

2. Redu cantitatile de mancare

 

Foloseste farfurii mai mici si vei manca atat cat sa te saturi. Multi oameni nu identifica momentul de satietate si continua sa manance pana golesc farfuria.

O alta posibilitate este sa tai felul principal in jumatate si sa dublezi cantitatea de legume consumate zilnic. In acest fel, vei putea pierde din greutate. "Cand iti umpli farfuria, jumatate ar trebui sa fie cu legume" spune Lisa Drayer, editor managerial la o publicatie despre diete si slabit. Aceasta mica schimbare in farfurie aduce un aport mai mare de fibre in organism si te ajuta sa te saturi cu putine calorii.

 

3. Mananca propria ta mancare

 

Mancarea comandata la firmele de catering sau cea din restaurante poate sa includa portii exagerat de mari, exces de sare, ingrediente bogate in calorii etc. De exemplu, un dressing pentru salata poate avea 300 de calorii. Consumata des, o salata de la restaurant te va face sa te ingrasi. Gateste acasa si iti vei tine sub control silueta.

 

Daca bei zilnic cafea, foloseste lapte degresat in loc de lapte obisnuit sau frisca. Diferenta intre cele doua poate fi de pana la 50 de calorii per ceasca. Intr-un an, inseamna 2.2 kg luate in plus sau evitate.

 

4. Opteaza pentru variatie in alimentatie  citeste mai mult...

Sursa Ele.ro

 
Clasificare stire: Nutritie
Vezi stiri din categoria: Nutritie
Vezi articole din categoria: Nutritie
 
 
Acest site este detinut, administrat si mentinut de SC Blue Soft SRL, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent mentionat mai inainte este singurul responsabil de continutul acestui site, iar Reteaua CaliVita® International si entitatile sale operatoare nu au nici o responsabilitate cu privire la acest site. Ne luam angajamentul sa va anuntam cand un produs nu mai este pe stoc sau o promotie este retrasa.

Pagina de internet www.farmamed.ro si detinatorul acesteia SC BLUE SOFT SRL nu comercializeaza produse ci doar promoveaza produse ale unor distribuitori autorizati, avand rolul doar de a prelua si retransmite catre acesti distribuitori comenzi on line. Drept urmare, farmamed.ro si SC BLUE SOFT SRL nu se fac raspunzatoare de eventuale deficiente aparute in livrarea comenzilor, continutul coletelor, provenienta sau calitatea produselor, acestea revenind in sarcina exclusiva a distribuitorilor autorizati al produselor respective.