GHIDUL ALIMENTELOR: secretele din farfuria ta

22 Mai 2014
 

Vitaminele sunt deosebit de importante pentru organism, practic nu am putea trai fara acestea.

A vorbi despre importanta vitaminelor reprezinta un subiect demn de un tratat, insa noi vom rezuma in cateva randuri cele mai importante informatii care merita retinute.


Prin urmare va invitam sa descoperiti mai jos exact ceea ce ar trebui sa stie orice persoana despre vitamine si alimente, astfel incat sa va puteti orienta in privinta alimentelor si a nutritiei sanatoase.

Va propunem si o imagine pe care o numim “harta” tocmai pentru ca va ghideaza in alegerile alimentare de zi cu zi.


Harta alimentelor bogate in vitamine

Inainte de toate trebuie sa stiti ca exista vitamine hidrosolubile (se gasesc in alimente bogate in apa si se absorb daca veti consuma acele alimente) si liposolibile (prezente in alimente bogate in grasimi)


Vitamina A – beneficii si alimente care o contin

Beneficiile vitaminei A (retinol):

- Puternic antioxidant;

- Stimuleaza cresterea la copii si adolescenti;

- Sporeste imunitatea;

- Intretine vederea;

- Stimuleaza cresterea intrauterina a fatului;

- Mentine tineretea pielii si protejeaza impotriva acneei;

- Ajuta la intarirea uneghiilor si parului;

- Imbunatateste calitatea somnului;

- Scade tensiunea arteriala;

- Creste rezistenta naturala a pielii impotriva razelor nocive ale soarelui, previne arsurile solare si protejeaza pielea fata de cancer;


Alimente bogate in vitamina A:

Vitamina A se gaseste in: morcovi, napi, usturoi, frunze de spanac, rosii, piersici, macese, agude, portocale, castane, caise, banane, zmeura, coacaze, ananas, cereale, galbenus de ou, lapte integral, smantana sau unt.


Vitamina B1 - vitamina bunei dispozitii

Vitamina B1 (tiamina) este supranumita “vitamina bunei dispozitii” sau “vitamina performantei intelectuale” si este indispensabila sanatatii fizice si psihice.


Beneficiile vitaminei B1:

- are rol in stimularea starii de bine, a optimismului, combatand depresia, anxietatea, oboseala si alte tulburari neuropsihice.

- Imbunatateste functia musculara

- este un excelent tonic cerebral;

- ajuta in protectia ADN-ului;

- joaca rol anticanceros;

- scade tensiunea arteriala;

- previne bolile de inima;

- creste pragul de rezistenta la durere, astfel ca este un analgezic natural;

- este utila in prevenirea raului de mare, raului de inaltime, raului de avion etc.

- imbunatateste digestia si tranzitul intestinal;

- are efect detoxifiant.


Alimente care contin vitamina B1 (tiamina) sunt: cerealele integrale, orezul nedecorticat, drojdia de bere, alunele, laptele gras, iaurtul, cartofii (dar nu prajiti), taratele, organele, carnea slaba majoritatea legumelor.


Vitamina B6 (piridoxina) – rol si surse alimentare

Rolurile vitaminei B6 in organism:

- este indispensabila metabolismului, jucand rol important in metabolismul proteic, lipidic si glucidic;

- este un puternic antioxidant;

- intervine in formarea globuelor rosii, fiind un factor important in preventia si tratarea anemiei;

- este esentiala in coordonarea nervoasa si vegheaza asupra functiilor creierului;

- previne spasmele musculare si “carceii”;

- trateaza sindromul premenstrual;

- toti fumatorii, consumatorii de alcool, femeile care iau anticonceptionale ar trebui sa consume zilnic

- alimente bogate in vitamina B6;

- creste sinteza anticorpilor, fiind un factor de baza al imunitati;

- diminueaza riscul de crize la asmatici si de formare a pietrelor la rinichi;


Alimente bogate in vitamina B6: bananele, cerealele integrale, germenii de cereale (germeni de grau, germeni de lucerna, nuci, alune, miezul de seminte sau de samburi, fasolea boabe, telina, spanac, cartofi, patrunjel, pestele.


Vitamina B9 sau acidul folic – beneficii si surse alimentare

Acidul folic este una din cele mai cunoscute vitamine, fiind de asemenea esentiala gravidelor.


Rolurile acidului folic in organism:

- acidul folic este decisiv pentru formarea sistemului nervos la fat;

- induce formarea globulelor rosii, carenta de acid folic va duce la anemie;

- impiedica bolile cardiovasculare, in spcial prin impiedicarea formarii unei substante toxice numite homocisteina;

- mentine sanatatea sistemului nervos prin mecanisme complexe;

- acidul folic intervine in preventia sau tratarea unor probleme de sanatate precum: alcoolism, anemie , displazia de col uterin, tumorile de col uterin, boala Crohn, depresie, diaree, gingivita, hiperhomocisteinemie, boala intestinala inflamatorie, insomnie, mielopatie, defecte de tub neural, dementa, tumorile ovariene, parodontoza, schizofrenia, dermatita seboreica, tumori uterine.


Alimente bogate in acid folic (vitamina B9): salata, spanac, sparanghel, mustar, ficat de vitel, patrunjel, broccoli, conopida, sfecla rosie, linte, telina.


Vitamina B12 – beneficii si surse alimentare

Beneficiile vitaminei B12:

- este esentiala pentru sistemul nerovos, stimuland sinteza tecii de mielina; previne degenerarea nervoasa si este utila pentru persoanele care acuza simptome de amortire;

- ajuta in mentinerea acuitatii simtului tactil si auditiv;

- intervine in mentinerea echilibrului;

- previne si trateaza anemia (anemia pernicioasa);

- Participa la procesul de reinnoire celulara, la sinteza AND-ului, a fierului, a vitaminei C;

protejeaza celulele hepatice;


Alimente ogate in vitamina B12: carne de pui, vita, porc, ficat, lapte, produse lactate, oua, fructe de mare (crabi, stridii, scoici), somon, ton, cereale integrale.


Vitamina C – roluri si surse alimentare

Vitamina C este esentiala vietii, carenta de vitamina C poate duce la deces (prin scorbut).


Rolurile vitaminei C:

- stimuleaza sinteza de colagen in organism, mentinand structura multor organe, dar si elasticitatea pielii;

- combate celulita si ajuta in procesele de slabire;

- creste imunitatea si trateaza afectiunile respiratorii;

- intervine in absorbtia fierului in organism si deci in tratarea sau preventia anemiei;

- prezinta un puternic efect antioxidant;

- previne cancerul;

 

Alimete bogate in vitamina C: ardeii iuti rosii si verzi, ardeii grasi, patrunjelul si cimbrul, legumele verzi cu frunze, spanac, creson de gradina, varza, varza de Bruxelles, conopida, broccoli, usturoiul, cartofii, morcovii, sparanghelul.


Vitamina D – surse si beneficii

Vitamina D este esentiala sistemului osos, dar si a celui endocrin, renal si antitumoral.


Rolurile vitaminei D in organism:

- fara vitamina D calciul nu poate fi absorbit in organism;

- ajuta in mentinere sanatatii oaselor si previne osteoporoza;

- previne bolile de inima si hipertensiunea arteriala;

- previne si trateaza depresia;

- creste speranta de viata – studiile arata ca persoanele cu un consum suficient de vitamina D si expunere la soare traiesc mai mult. Trebuie sa stiti ca secretia naturala a vitaminei D in organism incepe de la nivelul pielii, numai sub actiunea razelor soarelui. De aceea nordicii au nevoie de suplimentare a vitaminei D.

- ofera protectie pentru cancerul de piele;

- scade riscul de cancer la san, dar si de alte tipuri de cancer;


Surse alimentare de vitamina D

Cea mai buna sursa de vitamina D o presupune expunerea sanatoasa la razele solare. Dintre alimente, cele mai bogate in vitamina D sunt: uleiul de peste, somonul, laptele, branza, legumele cu frunze verzi, ouale, ficatul, soia, ciupercile.


Vitamina E (tocoferol) – beneficii si surse alimentare

Vitamina E este foarte importanta pentru mentinerea unor functii nervoase, carenta acestei vitamine poate duce la tulburari neurologice importante, pana la coma.


  citeste mai mult...

Sursa Kudika

 
Clasificare stire: Nutritie
Vezi stiri din categoria: Nutritie
Vezi articole din categoria: Nutritie
 
 
Acest site este detinut, administrat si mentinut de SC Blue Soft SRL, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent mentionat mai inainte este singurul responsabil de continutul acestui site, iar Reteaua CaliVita® International si entitatile sale operatoare nu au nici o responsabilitate cu privire la acest site. Ne luam angajamentul sa va anuntam cand un produs nu mai este pe stoc sau o promotie este retrasa.

Pagina de internet www.farmamed.ro si detinatorul acesteia SC BLUE SOFT SRL nu comercializeaza produse ci doar promoveaza produse ale unor distribuitori autorizati, avand rolul doar de a prelua si retransmite catre acesti distribuitori comenzi on line. Drept urmare, farmamed.ro si SC BLUE SOFT SRL nu se fac raspunzatoare de eventuale deficiente aparute in livrarea comenzilor, continutul coletelor, provenienta sau calitatea produselor, acestea revenind in sarcina exclusiva a distribuitorilor autorizati al produselor respective.