Importanta si beneficiile somnului sanatos

03 Ianuarie 2013
 

 Pe vremea cand parintii stiau sa se impuna si sa faca programul casei, copiii, dupa ce se intorceau de la scoala si stateau la masa, obligatoriu dormeau una - doua ore, apoi, isi faceau temele pentru a doua zi si mai aveau timp si de joaca, in fata portii, sub ochii atenti ai mamei sau bunicii, iar seara, nici nu era nevoie ca mama sa arate de doua ori inspre ceasul de pe masa pentru ca cei mici sa stie ca e ora somnului.


Multi dintre copiii de odinioara isi pastreaza acest bun obicei, mostenit de acasa, si la maturitate, daca programul le permite, sau macar in zilele libere de la sfarsitul saptamanii.


Omul doarme o treime din viata si somnul este necesar la fel ca hrana, aerul si apa. Nu poti renunta la somn si nici sa-i reduci, la infinit, durata, pentru ca ai mult de invatat sau de lucru.


Un om odihnit este intotdeauna binedispus, plin de vitalitate, are un chip luminos si relaxat, mintea limpede, este creativ, binevoitor, gaseste usor solutii la problemele cu care se confrunta.


In timpul somnului, se odihneste intreg organismul. Ritmul respirator si cardiac scad, se produce o relaxare musculara, temperatura organismului coboara cam cu 0,5 grade Celsius, iar functiile secretorii sunt mai putin active.


Boli la care predispune somnul insuficient


Lipsa somnului sau scurtarea duratei acestuia din diferite motive se face simtita imediat in scaderea performantelor zilnice. Pe termen lung, efectele asupra starii generale de sanatate pot fi devastatoare, ducand la cresterea in greutate, tensiune arteriala, diabet, probleme cardiovasculare, depresii si abuz de medicamente.


Dar, ca sa ai un somn sanatos trebuie sa fii disciplinat, sa respecti orele de culcare. Fixeaza-ti o ora la care sa te culci si incearca sa devina obisnuinta. Poate nu vei reusi din prima incercare si nici dintr-a doua, dar nu te dezarma, nu renunta, fii consecvent si disciplinat.


Daca dimineata, de obicei, trebuie sa te trezesti la o anumita ora, pune ceasul sa sune. Cu timpul, si trezirea la ora fixa va deveni obisnuinta si vei face ochi, de regula, cu cateva minute inainte de a suna ceasul.


Mult mai castigate vor fi persoanele care pot "fura" si dupa amiaza putin somn. E bine de stiut ca somnul de dupa-amiaza relaxeaza, elimina stresul acumulat in primele ore ale zilei, incarca organismul cu energie pozitiva si creste capacitatea creierului de a acumula noi informatii. Nu trebuie mult somn de dupa amiaza, 45 de minute sunt suficiente.


Una din conditiile esentiale pentru un somn sanatos este ca tu, fiinta rationala, sa traiesti curat, onest, sa nu-ti fie teama de nimeni si nimic, sa nu ai ce sa-ti reprosezi. Un om cu o constiinta nepatata nu va avea niciodata probleme cu somnul si nici nu va tresari speriat cand aude batandu-i-se in usa. citeste mai mult...

Sursa Ziare.com

 
Clasificare stire: Boli si afectiuni
Vezi stiri din categoria: Boli si afectiuni
Vezi articole din categoria: Boli si afectiuni
 
 
Acest site este detinut, administrat si mentinut de SC Blue Soft SRL, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent mentionat mai inainte este singurul responsabil de continutul acestui site, iar Reteaua CaliVita® International si entitatile sale operatoare nu au nici o responsabilitate cu privire la acest site. Ne luam angajamentul sa va anuntam cand un produs nu mai este pe stoc sau o promotie este retrasa.

Pagina de internet www.farmamed.ro si detinatorul acesteia SC BLUE SOFT SRL nu comercializeaza produse ci doar promoveaza produse ale unor distribuitori autorizati, avand rolul doar de a prelua si retransmite catre acesti distribuitori comenzi on line. Drept urmare, farmamed.ro si SC BLUE SOFT SRL nu se fac raspunzatoare de eventuale deficiente aparute in livrarea comenzilor, continutul coletelor, provenienta sau calitatea produselor, acestea revenind in sarcina exclusiva a distribuitorilor autorizati al produselor respective.