Invata in 2 minute 10 trucuri pentru a dormi mai bine

07 Aprilie 2014
 

Clipul conţine recomandări din partea unui renumit om de ştiinţă, psihologul Richard Wiseman, autor al unor cărţi de popularizare a ştiinţei care s-au bucurat de mare succes. Aceste sfaturi, simple şi eficace, îi pot ajuta pe oameni să se bucure noaptea de un somn bun, odihnitor - un element-cheie al unei sănătăţi înfloritoare.


1. Lumina albastră a ecranelor dispozitivelor electronice precum tablete, smartphone, computer, perturbă somnul, deoarece influenţează secreţia unui hormon numit melatonină, implicat în controlul alternanţei somn-veghe. Închideţi aparatele respective cu o oră înainte de culcare sau folosiţi ochelari speciali care să filtreze lumina albastră.


2. „Obosiţi-vă” creierul dându-i ceva de făcut – de exemplu, pentru fiecare literă a alfabetului, să se gândească la câte un animal al cărui nume începe cu acea literă.


3. Mutaţi-vă patul. Vă simţiţi mai relaxaţi, mai în siguranţă şi dormiţi mai bine dacă patul este aşezat astfel încât să puteţi vedea uşa camerei. E un comportament dobândit prin evoluţie: o astfel de poziţionare în raport cu intrarea în încăpere ne ajută să percepem mai rapid un eventual pericol, dându-ne timp să reacţionăm.


4. Prefaceţi-vă că aţi căsca. Atunci când vă purtaţi ca şi cum aţi fi obosiţi, deveniţi somnoroşi.


5. Mâncaţi o banană înainte de culcare; conţine carbohidraţi care vă vor ajuta corpul şi mintea să se relaxeze.


6. Dacă simţiţi nevoia unui „pui de somn” în timpul zilei, beţi o ceaşcă de cafea chiar înainte de a a vă culca. Deoarece cafeaua îşi face efectul cam în 20 de minurte, vă veţi trezi foarte vioi.


7. Ascultaţi o muzică relaxantă. Studiat şi demonstrat ştiinţific: această înregistrare vă ajută să adormiţi.


8. Dormiţi pe partea dreaptă; cercetările au arătat că inima funcţionează mai bine în această poziţie. Excepţie: femeile însărcinate e mai bine să doarmă pe partea stângă. Oricum, evitaţi să dormiţi cu faţa în sus sau pe burtă.


9. Încercaţi să rămîneţi treji! Pare paradoxal, dar studiile arată că, încercând cu tot dinadinsul să stăm treji, obosim considerabil. Aşadar, încercaţi să ţineţi ochii deschişi şi concentraţi-vă să nu adormiţi.


10. Puneţi-vă şosete. Când vă întindeţi în pat, fluxul sangvin în zona picioarelor se intensifică. Dacă aveţi picioarele calde, acest lucru vă ajută să adormiţi. La nevoie, încercaţi să vă încălziţi picioarele purtând şosete noaptea.


Pentru a vedea filmuletul  citeste mai mult...

Sursa Descopera

AFLA CE TE POATE AJUTA: Pediakid Sommeil
 
Clasificare stire: Diverse
Vezi stiri din categoria: Diverse
Vezi articole din categoria: Diverse
 
 
Acest site este detinut, administrat si mentinut de SC Blue Soft SRL, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent mentionat mai inainte este singurul responsabil de continutul acestui site, iar Reteaua CaliVita® International si entitatile sale operatoare nu au nici o responsabilitate cu privire la acest site. Ne luam angajamentul sa va anuntam cand un produs nu mai este pe stoc sau o promotie este retrasa.

Pagina de internet www.farmamed.ro si detinatorul acesteia SC BLUE SOFT SRL nu comercializeaza produse ci doar promoveaza produse ale unor distribuitori autorizati, avand rolul doar de a prelua si retransmite catre acesti distribuitori comenzi on line. Drept urmare, farmamed.ro si SC BLUE SOFT SRL nu se fac raspunzatoare de eventuale deficiente aparute in livrarea comenzilor, continutul coletelor, provenienta sau calitatea produselor, acestea revenind in sarcina exclusiva a distribuitorilor autorizati al produselor respective.