Necompensarea medicamentelor sub 10 RON, o povara pentru pacientii cronici

10 Octombrie 2012

Asociatia Producatorilor de Medicamente Generice din Romania (APMGR) ii solicita premierului Victor Ponta sa renunte la eliminarea medicamentelor sub 10 RON de pe lista de compensate. APMGR sustine ca masura ii va afecta pe pacientii cu venituri reduse.

"Recent anuntata intentie de a exclude medicamentele cu preturi sub 10 RON din lista de medicamente compensate risca sa impovareze si mai mult un pacient pentru care costurile tratamentelor sunt din ce in ce mai mari, iar accesul la medicamentele cu preturi rezonabile este din ce in ce mai redus. Facem un apel catre Cabinetul pe care-l conduceti, catre politicienii actualei coalitii de guvernare si catre dumneavoastra personal, de a nu aplica aceasta masura, care nu va face decat sa afecteze populatia cu venituri reduse si majoritatea pacientilor cronici din Romania – pe cei care sufera de afectiuni cardiovasculare, digestive, de afectiuni ale sistemului nervos sau de afectiuni reumatice", se arata intr-o scrisoare deschisa trimisa premierului Victor Ponta.

Eliminarea medicamentelor cu preturi sub 10 RON din lista de medicamente compensate va taxa indirect pacientul, prin cresterea costurilor in sistemul de coplata, in timp ce cheltuielile bugetare vor creste, pe terment mediu, prin compensarea medicamentelor mai scumpe.

Medicamentele sub 10 RON - 54% din volumul de medicamente cu prescriptie

Medicamentele compensate cu preturi sub 10 RON reprezinta doar 11% din valoarea sumelor platite de catre stat pentru medicamente in primele 8 luni ale anului 2012.

Totodata, au reprezentat 54% din volumul de medicamente cu prescriptie medicala utilizate in Romania, ceea ce indica folosirea pe scara larga a acestora, in special de catre populatia cu venituri reduse. Daca in Romania se utilizeaza cca 400 milioane de cutii de medicamente cu prescriptie medicala, scoaterea din lista de compensare a produselor sub 10 RON ar presupune eliminarea de la decontare a mai mult de jumatate din acestea.

60% din totalul medicamentelor cu preturi sub 10 RON sunt produse in Romania, iar eliminarea acestora de pe lista de medicamente compensate ar insemna distrugerea industriei romanesti de medicamente, cu consecinte grave pentru intreaga economie.

Medicamentele ieftine - 58% din antibioticele cu prescriptie

"Masura eliminarii medicamentelor cu preturi sub 10 RON si mentinerea taxei clawback la un nivel nesustenabil, care distruge industria locala de medicamente si reduce accesul pacientilor la medicamente cu preturi accesibile, pot avea un efect catastrofal asupra starii de sanatate a romanilor", conchide Dragos Damian, presedintele APMGR.

Medicamentele cu preturi sub 10 RON reprezinta circa 58% din antibioticele cu prescriptie medicala; 43% din medicamentele cu prescriptie medicala pentru afectiuni cardiovasculare; 51% din medicamentele cu prescriptie medicala pentru afectiuni ale sistemul digestiv; 70% din medicamentele cu prescriptie medicala pentru afectiuni ale sistemului nervos; 80% din medicamentele cu prescriptie medicala pentru afectiuni reumatice. citeste mai mult...

Sursa Pagina medicala

Clasificare stire: Medicamente si tratamente
Vezi stiri din categoria: Medicamente si tratamente
Vezi articole din categoria: Medicamente si tratamente

Acest site este detinut, administrat si mentinut de SC Blue Soft SRL, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent mentionat mai inainte este singurul responsabil de continutul acestui site, iar Reteaua CaliVita® International si entitatile sale operatoare nu au nici o responsabilitate cu privire la acest site. Ne luam angajamentul sa va anuntam cand un produs nu mai este pe stoc sau o promotie este retrasa.

Pagina de internet www.farmamed.ro si detinatorul acesteia SC BLUE SOFT SRL nu comercializeaza produse ci doar promoveaza produse ale unor distribuitori autorizati, avand rolul doar de a prelua si retransmite catre acesti distribuitori comenzi on line. Drept urmare, farmamed.ro si SC BLUE SOFT SRL nu se fac raspunzatoare de eventuale deficiente aparute in livrarea comenzilor, continutul coletelor, provenienta sau calitatea produselor, acestea revenind in sarcina exclusiva a distribuitorilor autorizati al produselor respective.