Reguli alimentare simple dar importante pentru sanatatea ta

25 Octombrie 2013
 

Sa ai un stil de viata sanatos, in zilele noastre, cand ritmul in care traim este unul alert si agitat, poate sa para ceva greu de realizat. Insa, daca respectam cateva reguli simple si introducem in dieta noastra obiceiuri sanatoase putem avea grija de organismul nostru intr-un mod placut si eficient.

 

Incearca si tu sa adopti cateva obiceiuri simple, dar atat de importante daca vrei sa ai un stil de viata sanatos.

 

Redu cantitatea de zahar

 

In retetele in care trebuie sa folosesti zahar alb sau brun, gandeste-te mereu care este cantitatea de zahar pe care o contin celelalte ingrediente. In loc sa folosesti creme de ciocolata sau frisca, fa un topping din fructe.

 

Acorda mai multa atentie la obisnuintele alimentare zilnice. S-ar putea sa descoperi ca pui in bauturile calde 3 lingurite de zahar automat, fara sa te gandesti si fara sa verifici daca este intr-adevar nevoie.

 

Inlocuieste grasimile

 

Inlocuieste uleiul de floarea-soareului cu ulei de masline sau de rapita, deoarece sunt mai sanatoase. Nu folosi unt sau margarina decat atunci cand este absoluta nevoie si elimina complet untura din retetele tale.

 

Inlocuieste sosurile nesanatoase

 

Fa iaurturi de casa si inlocuieste cu ele maioneza sau smantana grasa. In loc de ketchup poti folosi un sos de rosii facut in casa. Fa-ti propriile sosuri deoarece acestea nu contin conservanti, E-uri si alte substante daunatoare organismului. Pentru putina maioneza sau pentru un sos picant ai nevoie de un blender si de cateva minute.

 

Alege produsele integrale

 

Pastele obisnuite pot fi inlocuite cu paste integrale sau cu cele din orez. Carnea de porc ar trebui inlocuita cu o carne slaba de pui. Painea alba poate fi inlocuita cu paine integrala, paine neagra sau alte alimente precum orezul sau legumele.

 

Foloseste farfurii mai mici

 

Tii minte portiile uriase de mancare pe care le primesti in vacanta? Niciodata nu poti manca tot, dar oricum exista tendinta de a manca mai mult decat ai nevoie. Asa se intampla si acasa cand sunt folosite farfurii mai mari decat este cazul. Foloseste recipiente mai mici si serveste mancarea din ele. Vei putea mai usor sa te opresti din mancat atunci cand s-a instalat senzatia de satietate.

 

Redu sarea din mancare

 

La fel ca zaharul, sarea se gaseste deja in multe alimente. Adaugata in mancare, sarea nu face decat sa mareasca cantitatea consumata. Inlocuieste-o cu plante aromatice si condimente. Usturoiul, ceapa, patrunjelul sunt doar cateva ingrediente pe care le poti folosi in loc de sare. In timp organismul se invata cu mancaruri cu mai putina sare.

 

Renunta la prajeli  citeste mai mult...

Sursa Ele.ro

 
Clasificare stire: Nutritie
Vezi stiri din categoria: Nutritie
Vezi articole din categoria: Nutritie
 
 
Acest site este detinut, administrat si mentinut de SC Blue Soft SRL, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent mentionat mai inainte este singurul responsabil de continutul acestui site, iar Reteaua CaliVita® International si entitatile sale operatoare nu au nici o responsabilitate cu privire la acest site. Ne luam angajamentul sa va anuntam cand un produs nu mai este pe stoc sau o promotie este retrasa.

Pagina de internet www.farmamed.ro si detinatorul acesteia SC BLUE SOFT SRL nu comercializeaza produse ci doar promoveaza produse ale unor distribuitori autorizati, avand rolul doar de a prelua si retransmite catre acesti distribuitori comenzi on line. Drept urmare, farmamed.ro si SC BLUE SOFT SRL nu se fac raspunzatoare de eventuale deficiente aparute in livrarea comenzilor, continutul coletelor, provenienta sau calitatea produselor, acestea revenind in sarcina exclusiva a distribuitorilor autorizati al produselor respective.