Sfaturi pentru mai multa energie dimineata

12 Septembrie 2017
 

Noptile pierdute, ora tarzie de culcare, stimulentele de care aveti parte inainte de somn si multi alti factori pot influenta modul in care va treziti dimineata. Daca va treziti morocanos sau daca va este foarte greu sa va dati jos din pat. Chiar daca va place sa stati treaz pana noaptea tarziu, este indicat sa stabiliti o ora mai buna pentru somn. Odihna insuficienta va poate face irascibil, dar va poate ingreuna si trezitul de dimineata. Puteti face mici exceptii in weekend, insa in zilele aglomerate este necesar sa va odihniti mai mult. Pentru mai multa energie, urmati aceste sfaturi:

 

Nu tineti ceasul desteptator sau mobilul aproape de pat

Chiar daca amanati alarma atunci cand suna, tot nu va veti simti mai bine la trezire. Daca, insa, pozitionati alarma mai departe de pat, exista sanse sa va simtiti mai motivat sa va treziti.

 

Lasati sa intre lumina

Imediat dupa ce va treziti, dati la o parte perdelele, draperiile, sau iesiti pe balcon ori in curte. Lumina naturala ajuta la functionarea normala a creierului si a ceasului interior, ce intervine in reglarea somnului. Daca va luptati cu tulburarile de gandire sau suferiti de tulburare afectiva ori depresie, incercati mai bine o lampa solara. Aceasta va poate imbunatati dispozitia si va puteti simti mai activ.

 

Somnul insuficient dauneaza grav sanatatii

 

Gasiti o placere diurna

Pentru a combate placerea de a sta sub patura in fiecare dimineata, puteti incerca, in schimb, sa aveti o activitate placuta in fiecare dimineata. De exemplu, puteti urmari pagina de internet preferata in timp ce luati micul dejun sau puteti citi o revista sau ziarul. Orice activitate care va aduce placere poate alunga somnolenta.

 

Savurati o cafea sau un ceai

Cofeina continuta de cafea stimuleaza substantele creierului, serotonina si dopamina. Acestea imbunatatesc dispozitia, cresc nivelul de energie si va ajuta sa va concentrati. Daca nu va place cafeaua, optati pentru ceaiul verde sau negru. Acestea contin cofeina naturala si alte componente benefice.

 

Stabiliti un program de exercitii fizice

Exercitiile fizice stimuleaza circulatia sangvina si imbunatatesc functionarea sistemului nervos. Mai mult, acestea va pot tine in alerta ore bune dupa ce ati terminat antrenamentul. Exercitiile fizice imbunatatesc sanatatea generala si lupta impotriva oboselii si a insomniei.

 

Reduceti lumina seara

Lumina puternica seara poate reduce nivelul de melatonina (hormon care va ajuta sa adormiti). Insa, nu luati in considerare doar veiozele, ci si lumina de la telefon, calculator sau televizor. Este necesar sa diminuati aceste stimulente inainte de a merge la culcare.  citeste mai mult...

Sursa Farmacia Ta

 
Clasificare stire: Sanatate
Vezi stiri din categoria: Sanatate
Vezi articole din categoria: Sanatate
 
 
Acest site este detinut, administrat si mentinut de SC Blue Soft SRL, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International. Distribuitorul independent mentionat mai inainte este singurul responsabil de continutul acestui site, iar Reteaua CaliVita® International si entitatile sale operatoare nu au nici o responsabilitate cu privire la acest site. Ne luam angajamentul sa va anuntam cand un produs nu mai este pe stoc sau o promotie este retrasa.

Pagina de internet www.farmamed.ro si detinatorul acesteia SC BLUE SOFT SRL nu comercializeaza produse ci doar promoveaza produse ale unor distribuitori autorizati, avand rolul doar de a prelua si retransmite catre acesti distribuitori comenzi on line. Drept urmare, farmamed.ro si SC BLUE SOFT SRL nu se fac raspunzatoare de eventuale deficiente aparute in livrarea comenzilor, continutul coletelor, provenienta sau calitatea produselor, acestea revenind in sarcina exclusiva a distribuitorilor autorizati al produselor respective.